RADIO ONLINE

MUZICA

Descarca gratis muzica - versuri, discorgafii Descarca gratis muzica veche - discografii celebre si versuri ale celor mai indragite melodii: 1, 2, 3... A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
BIOGRAFII SI DISCOGRAFII:


Biografii - discografii ...citeste tot
Vezi toate biografiile Oferta Publicitate radio TV

BIOGRAFIE - DISCOGRAFIE METALLICA:

METALLICA


   Metallica este cea mai de succes formaţie Heavy-Metal din lume. A luat fiinţă în anul 1981 reuşind să vândă peste 95 de milioane de discuri în toată lumea. Succesul comercial a făcut din Metallica o formaţie foarte controversată.Ei fac parte din "Big Four Of Thrash" alaturi de Slayer, Megadeth si Anthrax.

   Începutul (1981 - 1983)

   În 1981, ziarul Californian “The Recycler”, găzduia o rubrică de anunţuri destinată muzicienilor în căutarea unor noi colegi de formaţie. Sub secţiunea “Heavy Metal” apăreau săptămânal, aproape obsesiv, aceleaşi două nume, Lars Ulrich şi James Hetfield, doi adolescenţi de 18 ani.

   Familia lui Lars tocmai se mutase din Danemarca la Los Angeles. Lars, înnebunit după formaţiile britanice care făceau parte din NWOBHM (Noul Val al Heavy-Metalului Britanic) şi cum de mic era pasionat de tobe, dorea să-şi facă propria trupă Heavy Metal. În scurt timp a reuşit să-şi facă o mulţime de conexiuni în lumea Metalului ce se dezvolta în California. Brian Slagel şi Ron Quitana – promotori şi editori – i-au devenit repede amici. Astfel, când Brian Slagel i-a oferit un loc pe compilaţia “Metal Massacre” lui Lars îi mai rămăsese minorul detaliu de a-şi face o formaţie.

   James Hetfield locuia în Downey CA, era un tânăr introvertit şi foarte timid. Apartenenţa familiei sale la “Christian Science” a făcut ca James să fie respins de către mulţi din copiii de la şcola sa. Când avea 13 ani, tatăl său a decis să abandoneze familia (lucru cu greu acceptat de James), iar la vârsta de 16 ani îşi pierde mama (cancer – mama sa neputându-se trata din cauza religiei lor, încă un lucru greu de acceptat de către James ). Confuz şi deprimat, James a găsit salvarea în muzică. La 14 ani se apucase de chitară (după ce în prealabil studiase pianul şi tobele). Înfiinţează trei trupe “Obsession”, apoi “Phantom Lord” şi în final “Leather Charm”. Niciuna din ele nu a reuşit să reziste, destrămându-se destul de repede. După moartea mamei, el stă în casa unui bun prieten Ron McGrovney, pe care îl va convinge să înveţe să cânte la bass.

   Împinşi de fostul chitarist al formaţiilor Leather Cham şi Phantom Lord, Hugh Tanner, James Hetfield şi Ron McGrovney iau legătura cu Lars Ulrich. Astfel, cei trei se întâlnesc în camera lui Lars. Ulrich a rămas surprins de cât de timid era Hetfield, în timp ce pe James l-a marcat (pe viaţă după cum declara) mirosul emanat de camera lui Lars, un miros specific de adolescent danez. Ron şi James nu au fost deloc impresionaţi de talentul lui Lars, Ron întrebându-se dacă Lars a mai cântat la tobe până atunci. Însă numeroasele “pile” pe care Lars le avea, au făcut ca cei trei să bată palma şi să încerce să construiască o formaţie împreună. Numele de "Metallica" a fost ales de Lars. Lars îl ajuta pe Ron Quintana, să aleagă un nume pentru o nouă revistă care să promoveze trupele metal şi NWOBHM (New Wave Of British Heavy Metal). Quintana a dorit să numească revista "Metallica", însă Lars i-a spus că e o idee foarte proastă şi repede i-a sugerat un alt nume, totul pentru a folosi el numele.

   La începutul anului 1982, Metallica a înregistrat "Hit the Lights" pentru prima compilaţie "Metal Massacre" (Brian Slagel). Chitaristul Lloyd Grant a fost adus pentru a face soloul piesei, el nefiind un membru permanent al trupei. Pentru a aduce un chitarist full-time, Ulrich a apelat din nou la "The Recycler". La acest anunţ a răspuns Dave Mustaine din Huntington Beach, California, chitaristul formaţiei "Panic". Ulrich şi Hetfield au fost atât de impresionaţi de echipamentul lui Mustaine că i-au cerut să intre-n formaţie înainte să-l audă cântând. Metallica a început să cânte în cluburile din L.A. însă au fost primiţi cu rezerve de către public, lucru ce nu i-a descurajat, din contră au cântat şi mai tare şi mai repede. Însă, în cadrul trupei, tensiuniile între Dave şi Ron au crescut foarte mult. Numeroase altercaţii au existat între Dave şi Ron sau Dave şi James, de câteva ori Dave fiind dat afară din formaţie, însă el revenea a doua zi şi întreba dacă poate să continue, James răspunzându-i de fiecare dată “Ok…”. Astfel după numeroase certuri, totul culminând cu “incidentul” în care Dave a turnat o sticlă întreagă de bere în bassul lui Ron, cel din urmă fiind foarte aprope să se curenteze, Ron a decis să părăsească formaţia. Cu toate acestea Metallica a reuşit să înregistreze o casetă demo completă înaintea plecării lui Ron. Demo-ul s-a numit “No life ‘Til Leather” şi a atras repede atenţia fanilor şi promotorilor din California, în special San Francisco.

   Ulrich a apelat din nou la Brian Slagel pentru ai recomanda un nou bassist. Brain i-a spus că ştie exact de cine au nevoie, Cliff Burton-“Trauma”. Astfel James şi Lars au mers la un club unde concerta “Trauma”. Cum au intrat în club, o claie de păr roşu ce se mişca foarte repede pe scenă le-a atras atenţia. Pe lângă asta, sunetul pe care chitara acestuia îl scotea i-a uimit pe cei doi. După ce James a numărat corzile a exclamat: “that’s a bass dude!” (e bass frate!). Astfel după concert cei doi s-au dus la Cliff şi i-au spus că trebuie neapărat să-l fure! După ce au petrecut ceva timp împreună (6 luni) Cliff le-a spus că sunt de treabă şi că acceptă invitaţia de a se alătura Metallicii, mai ales fiindcă Trauma devenise plictisitoare pentru el. Condiţia pentru ca el să se alăture formaţiei era ca cei trei, James, Dave şi Lars să se mute în San Francisco. Lucru făcut cu plăcere. Deoarece atmosfera din Los Angeles nu era de loc pe placul lor.

   La sfârşitul anului 1982, începutul anului 1983, mişcarea din San Francisco, Bay Area Metal, luase amploare. Formaţii precum Antrax, Vio-lence, Sadus sau Exodus, începuseră să-şi facă un nume. Spre deosebire de scena din Los Angeles dominată de formaţii Glam-Metal sau Hair-Metal, aici Speed-ul şi Thrash-ul erau singurele genuri acceptate de către fani. Atitudinea “in-your-face”, stilul agresiv şi foarte rapid, au făcut din Metallica o favorită a publicului. Între timp caseta cu demo-ul formaţiei a ajuns de pe coasta de vest a Americii până pe coasta de est. Jonny şi Marcha Zuzula din New York, care înfiinţaseră casa de discuri Megaforce, le-au trimis 70 de dolari celor de la Metallica, pentru a putea face drumul dintre San Francisco şi New York cu tot echipamentul necesar.

   Acest drum de câteva zile a fost hotărâtor pentru plecarea lui Dave din formaţie. Drumul fiind foarte lung, cei patru îşi petreceau nopţile la rude ale prietenilor apropiaţi. Dave sub influenţa alcolului a devastat multe din aceste locuinţe. Cei patru obişnuiau să bea foarte mult, iar Mustaine devenea violent. Temperamentul său vulcanic devenise intolerabil, în special pentru Cliff. Ajunşi la New York, fac cunoştinţă cu Jonny Z. Lars îl trage de-o parte şi îi spune lui Jon, că vor renunţa la chitaristul lor. Câteva zile mai târziu, când Dave tocmai se trezea după o noapte în care cei patru băuseră foarte mult (o noapte normală), Lars, James şi Cliff erau în camera sa. Ei i-au explicat că trebuie să plece. şi că autobuzul său, cu care va face 4 zile până în San Francisco, pleacă în 45 de minute. Câteva ore mai târziu chitaristul formaţiei Exodus, Kirk Hammett, a fost adus în New York, pentru a fi testat de formaţie. După ce Kirk a dus la bun sfârşit soloul la cântecul Seek and Destroy, Lars şi James au fost de acord că el este soluţia ideală pentru a fi chitaristul principal al Metallica.

   Jonny şi Marshal le-au aranjat câteva concerte în zona New York, însă Metallica voia să repete şi în plus, neavând niciun ban, aveau nevoie şi de un loc în care să stea. Formaţia Anthrax avea o cameră de repetiţie în Queens, pe care le-a pus-o la dispoziţie. Camera în care cei patru au şi locuit. Vremurile erau grele pentru ei. Dormeau pe jos, neavând decât nişte pături, iar felul principal de mâncare era: “losers lunch”- dupa cum îi spuneau cei de la Antrax, (prânzul fraierilor) salam pe mână..fiindcă nu aveau nici măcar pâine. Preferau sa cheltuie putinii bani pe care ii castigau din concertele in cluburi pe alcool. James spunea "Alcoolul iti dadea impresia ca tine si de cald si de foame... desigur, era numai o impresie. Eram slabi si daca nu aveam noroc cu cate un fan dedicat care ne platea mese la restaurant din cand in cand, nu stiu ce-ar fi fost..." Kirk adauga "Singurul moment in care am avut bani a fost cand am mers in turneu prima data si aveam solda zilnica. Imi amintesc ca in zilele dintre concerte primeam 10 dolari fiecare, si in zilele cu spectacol doar 7, pentru ca puteam manca gratuit pe banii promoterilor".

   Kill’em All - 1983

   În anul 1983, cu un nou chitarist principal, Kirk Hammett, Metallica intră în studioul din New York, pus la dispoziţie de către Megaforce Records, pentru a înregistra primul album.

   "Metal Up Your Ass" avea să se numească, însă casa de distribuţie a considerat numele total inadecvat şi l-au refuzat, Cliff Burton a venit cu sugestia ca albumul să se numească "Kill’em All" nume ce întruchipa întru totul agresivitatea nemaiîntâlnită până atunci a albumului.

   Ride The Lighting -1984

   “Kill’em All” nu a fost neapărat un mare succes din punct de vedere financiar, însă el vânduse 300.000 de exemplare, ceea ce era de-a dreptul incredibil pentru un label independent ca Megaforce. Succesul albumului a făcut ca Elektra Records, un label foarte important, să facă o ofertă formaţiei- de impresariere. Oferta a fost acceptată, iar Metallica, însoţită de producătorul Flemming Rasmussen, s-a mutat într-un studiou din Copenhaga pentru a înregistra un nou album: Ride The Lighting – în continuare sub Megaforce Records.

   Albumul de debut al formaţiei a făcut din Metallica liderul mişcării Trash. Cea mai mare formaţie din cele patru Mari ale Trash-ului: Metallica, Antrax, Megadeth (formaţie fondată de Mustaine) şi Slayer. Echilibrul şi corectitudinea adusă de Kirk formaţiei, atitudinea şi rifturile lui James, forţa lui Ulrich şi puterea bassului lui Burton, fac din “Kill’em All” un clasic, cel mai agresiv album Rock de până atunci. În acest context ceea ce Metallica a făcut pe “Ride the Lighting” a surprins pe toată lumea.

   Versurile erau mult mai clare, producţia era infinit mai bună, iar agresivitatea instrumentelor era dublată de cea a versurilor. Influenţa lui Burton era clară, progresul formaţiei fiind evident. Cliff era un muzician desăvârşit. Era singurul din formaţie care studiase cu adevărat muzica. El a avut o influenţă foarte mare asupra lui James. Cei doi devenind foarte, foarte apropiaţi. Acest lucru a dus la crearea unor cântece foarte puternice, atât ca versuri cât şi ca sunet.

   Piesele “Creeping Death”, “Fight Fire With Fire”, “Treaped Under Ice” sau “Escape” reţin rapiditatea primului album, însă Ride The Lighting aduce în prim-plan cântece care conţin aranjamente simfonice precum “Fade to Black” sau piesa instrumentală, de aprope 9 minute ce va închide albumul “The Call of Ktulu”. Albumul conţine de asemenea şi piesele “Ride the Lighting” şi, una din favoritele publicului, piesa cântată aproape în fiecare concert “For Whom The Bell Tolls”.

   Din punct de vedere al versurilor, Metallica aduce în prim-plan, în special, moartalitatea. Cântecul Ride the Lighting fiind despre pedeapsa capitală, moartea pe scaunul electric, şi neputinţa în care se află cel pus în situaţia de a fi omorât. În timp ce “Fade to Black” , cântec ce are probabil cea mai mare importanţă în istoria formaţiei, este despre sinucidere.

   “Ride The Lighting” este un album progresiv, Heavy-Metal, ce arată influenţa pe care Kirk Hammett şi în special Cliff Burton o au în formaţie. Este considerat de mulţi specialişti în muzică, şi de o parte din fanii Metallica, cel mai bun album al lor. şi chiar cel mai bun album Heavy-Metal al tuturor timpurilor. Este şi ultimul album pe care Dave Musteine mai are credite (Ride the Lighting şi The Call of Ktulu fiind 2 cântece pe care s-au folosit riffturi scrise de către Dave)

   Albumul are un mare succes în America. şi face Metallica cunoscută şi în Europa. În 1984, Metallica va face primul turneu în Europa, susţinând formaţia VENOM. Turneul avea să se numească “Seven dates of hell”, (turneu început la Zürich şi terminat la Paris, după 16 concerte). Acest turneu a fost urmat de unul mondial “Bang that head that doesn't bang tour”.

   În 1985, înainte să intre din nou în studiou, pentru a înregistra un nou album, Metallica a fost pentru prima oară prezentă la festivalul Monsters of Rock din Dunnington. James a atras atenţia publicului (70.000 de oameni) de la început că nu sunt o formaţie ca celelălte (fiind programaţi să cânte între Ratt şi Bon Jovi 2 reprezentanţi ai Hair-Metalului): "If you came here to see spandex, eye makeup, and the words 'Oh baby' in every fuckin' song, this ain't the fuckin' band."

   Master of Puppets-1986

   Albumul "Ride the lighting" a ajuns să vândă 800.000 de mii de unităţi enorm pentru o casă de discuri independentă. Metallica începe înregistrarile pentru al treilea album la sfârşitul anului 1985. Acesta este înregistrat tot în Danemarca, cu acelaş producator Flemming Rasmussen.

   Master Of Puppets, primul album integral sub Elektra, este considerat de către majoritatea fanilor hard-core ai Metallica şi de majoritatea specialiştiilor ca fiind cel mai bun. Cel mai bun album Metallica, dar şi cel mai bun album Heavy-Metal al tuturor timpurilor.

   Maturizarea formaţiei este evidentă. Complexitatea pieselor este nemaiîntâlnită pâna atunci. Piese de peste 8 minute ca “Master of Puppets”,”Disposeble Heroes” reţin atenţia ascultătorului pe toată durata lor, hipnotizându-l. Piese de energie pură, “Battery” şi “Damege Inc.” sporesc agresivitatea formaţiei. Iar misterul este adus de “The Thing That Should Not Be”- piesa derivată din The Call of Ktulu, fiind inspirată de către povestirile lui H. P. Lovecraft.

   Versurile de pe acest album vorbesc în special despre razboi, dependenţă şi chiar politică (“Leper Messiah”). Albumul mai conţie o piesa intrumentală “Orion” si o piesă ce ca structură seamănă cu Fade To Black, Welcome Home (Sanitarium),a doua baladă a formaţiei ce vorbeste despre frământările unui nebun internat într-un sanatoriu ( sau îngrădirea minţii libere de către societate ).

   Albumul ajunge să vândă 500.000 de exemplare relativ repede, Metallica primind primul disc de aur. Este primul album trash care intră în top 100 Bilboard atingând poziţia 29, fără să fie difuzat de radio. Succesul monstru face ca Metallica să primească o invitaţie din partea lui Ozzy Osbourne de a face un turneu împreună. Invitaţie acceptată, iar succesul enorm pe care Metallica l-a avut în timpul acestui turneu, a facut ca acesta să fie ultimul ca trupă de suport.

   Succesul avut de Metallica a făcut ca această să devină o trupă controversată. Melodiile precum Fade to Black şi Sanitarium, dar şi semnarea contractului cu importanta casă de discuri Elektrica, au nemulţumit pe unii fani ai trashului, acuzând Metallica că au devenit comerciali. Cliff Burton a raspuns acestor acuzaţii simplu: “mi se rupe”.Relaţiile din cadrul formaţiei erau excelente. Cliff avea o influienţă mare asupra formaţiei, in ciuda succesului enorm pe care îl aveau, ei au rămas cu picioarele pe pământ, mai ales datorită atitudini lui Cliff o persoană neobişuită, extraordinar de liniştită. Datorită lui, James a crescut mult. La început James nu se descurca neaparat în postura de “Front-man” însa în 1986 deja era ceva natural pentru el, datorită încrederii insuflată de către Cliff. Kirk îl considera pe Cliff un frate mai mare. Lars şi James erau foarte apropiaţi. Iar pe cei patru îi lega si faptul că le placea să bea. şi obişnuiau să bea foarte mult. Încât fanii i-au numit, la un moment dat, “AlcoholicA” nume de care erau chiar mândri. James povesteşte o scenă în care, fiind anunţat că mai sunt 10 minute până când trebuie să intre pe scena, el a intrat în panică fiindcă nu era beat..

   27 Septembrie 1986

   În 5 ani,3 ani de la scoaterea primului album, Metallica a evoluat din formaţie de garaj în formaţie de stadion. Turneul Damage Inc.- primul ca formaţie principala, nu a făcut altceva decât să confirme statutul pe care Metallica îl avea.

   Pe data de 27 Septembrie 1986, formaţia se afla în Suedia. Autobuzul de turneu se îndrepta către Danemarca, unde aveau să susţină următorul concert,al turneului "Damage Inc. Tour". Lars şi James, dupa ce se ameţiseră bine, dormeau, în timp ce Kirk şi Cliff nu se întelegeau asupra patului în care urmau să doarmă, cel din faţă de langă şofer sau cel din spate de langă un geam (preferat de amândoi). Pentru a aplana conflictul, Kirk ia un pachet de carţi şi îi propune lui Cliff să aleagă fiecare câte o carte, iar cel ce va alege cartea cu valoarea cea mai mare castigă patul din spate. Prima carte, cea trasa de Cliff, s-a nimerit să fie chiar asul de pica, spaşit şi ofticat, Kirk acceptă să doarmă în patul de lângă şofer. Mai târziu, în aceiaş seară, Kirk nu poate dormi din cauza unor zgomote ciudate. Spatele autobuzului se balansa, filtrul cu cafea fierbinte se varsă peste James trezindu-l, dintr-odata tot autobuzul începe să se rastogoleasca, ca si cum ar cădea intr-o râpă. Toţi sunt aruncaţi prin autobuz, ca nişte cârpe în cuva unei maşini de spălat. Odată terminată miscarea de rotire, autobuzul se opreşte. Soferul şi ceilalţi oameni (tehnicienii şi cei ce se ocupau de turneu) reuşesc să iasă din autobuz. Kirk o face şi el, îl vede pe James care ieşa şi el dupa ce a spart geamul de siguranţă al autobuzului cu piciorul, si pe Lars care speriat fugise la 100 m de autobuz. Uitându-se în jur vedea sau auzea pe toată lumea mai putin pe Cliff. Îndreptându-şi ochii către autobuz vede picioarele lui Cliff ieşind cumva de sub autobuz. Cliff Burton, fusese aruncat prin geamul langă care dormea, iar autobuzul a picat peste el. Haosul domnea, ce se întamplase!? şoferul tragea de o pătură de langă Cliff, James şi Kirk au sărit imediat “nu îndrazni să i-o iei!!” imediat l-au luat la întrebari pe şofer “ce s-a întamplat?, ce ai făcut?, ai băut??” şoferul le-a răspuns că a fost polei şi a pierdut controlul. Între timp o macara a fost adusă pentru a ridica autobuzul şi ai elibera pe oameni rămaşi prinşi sub el, printre care şi Cliff. Din păcate macaraua nu a fost bine prinsă şi a scăpat autobuzul, el picând din nou peste Cliff. În cele din urma Cliff a fost eliberat, însa era prea târziu. La vârsta de 24 de ani, Cliff Burton era mort. La -4 grade, James a mers, în chiloţi şi în sosete, 2 mile pentru a încerca să gasească vro urmă de polei. Nu a gasit, şi a fost cu greu convins să nu îl omoare pe şofer. În acea noapte, odată ajunşi la un hotel, Lars, James si Kirk au început să bea. La 4 dimineaţa, Kirk si Lars au fost treziţi de către James, care ţipa pe strada din faţa hotelului “Cliff unde eşti??! Cliff de ce ai plecat?”, au început să plângă amândoi.

   Moartea lui Cliff a şocat întreaga lume a metalului, el avea foarte mulţi prieteni fiind chiar şi în 1981 un “star”printre cei ce urmareau evoluţia thrash-ului. Oamenii nu au fost surpinşi să afle că el cânta cu Metallica, cea mai neobişnuită persoană şi cel mai curtat bassist, în cea mai agresivă şi bună formaţie. Trupul lui a fost incinerat, iar la ceremonie Lars, Kirk si James au interpretat, pentru prima oara live, “Orion”. Viitorul formaţiei era incert. Influienţa lui Cliff în formaţie era enormă, si mulţi nu vedeau cum Metallica are să continue fără el. Celor trei nici nu le-a trecut prin cap să se oprească, mai ales că după ceremonia funerara, tatal lui Cliff i-a rugat să continue, pentru a menţine spiritul lui Cliff viu. A doua zi după înmormantare Metallica audia bassisti, posibili înlocuitori pentru postul ocupat de Cliff.

   The NeW-Kid

   Audiţiile se desfăşurau într-o atmosferă austeră. Mulţi dintre candidaţi nereuşind să stea mai mult de 1 minut în camera de audiţie până să audă cuvântul “next” - următorul. Les Claypool (din formaţia Primus), a fost unul din cei ce au vrut jobul, prieten din copilărie cu Kirk. Formaţia l-a placut, însă i-a considerat stilul prea “funky”. Brian Slagel, cel care l-a recomandat pe Cliff, i-a spus lui Lars ca ştie exact care este persoana potrivită pentru ei: Jason Newsted, din “Flotsam and Jetsam”, megafan al formaţiei. Jason s-a prezentat la audiţii. Tremura de emoţie. Însă cei 3 au considerat că are energia potrivită. Pe data de 28 octombrie 1986,la 3 săptămâni după înmormântarea lui Cliff, Lars l-a anunţat pe Jason, într-un restaurant local unde erau împreuna cu James şi Kirk, că a primit slujba. Jason a început să facă tumbe, să sară pe mese, să ţipe de fericire. O săptămână mai târziu, formaţia a plecat în turneu.

   Jason a fost un influx nesfărşit de energie pentru formaţie. A devenit repede “live-guy” permanenţă legătura dintre formaţie şi fani. James a spus într-un interviu că Jason era în stare să meargă pe stradă să ceară oamenilor să le dea autografe… Însă nu totul era perfect. O perioadă de calm se instaurase, iar odată cu el a venit şi adevărata durere, conştientizarea faptului că… o persoană foarte importantă nu mai era, Cliff. James, Kirk şi Lars resimţeau din plin lipsa lui Cliff. Ei l-au scos ţap ispăşitor pe Jason. Uşor, uşor au început să-l fiarbă: să vada cât poate duce. Iar naivitatea lui Jason, făcea lucrurile şi mai uşoare pentru ceilalţi 3. De exemplu, ei spuneau tuturor că Jason este homosexual, sau ieşeau în oraş să bea sau să mănânce ceva şi puneau toată consumaţia pe contul lui Jason… şi o mulţime de astfel de lucruri, ei îl numeau pe Jason în loc de Newsted, NewKid. Pentru Jason nu era chiar slujba perfectă. Însa el a rezistat, dobândind cu adevărat locul în formaţie.

   Pentru a evita o reacţie negativă a fanilor, Metallica a preferat să elibereze un disc de cover-uri, în locul unui album de studio cu cântece noi. “The 5.98$ E.P.: Garage Days Re-Revisited”, pentru a face cunoştiinţă fanilor cu noul bassist în iunie 1987. Albumul a fost în mare parte înregistrat în Garajul lui Lars, de aici şi numele E.P-ului.

   …And Justice For All – 1988

   Cel de-al patrulea album Metallica este “…And Justice For All”. Multii fani sau specialisti se indoiau de puterea creativa a Metallici fara Cliff. Insa relatia dintre James Hetfield si Lars Ulrich a fost intotdeauna primordiala pentru formatiei. Ei sunt baza fortei creative ce inseamna Metallica. Astfel albumul “…And Justice For All” a fost un succes masiv. Tributul suprem adus de formatiei lui Cliff.

   Uimitor este faptul ca, albumul nu este la fel de complex ca “Master of Puppets”, ci mult mai complex! Iar 7 din 9 piese au peste 6 minute, celelalte 2 nu au “decat” peste 5 minute. Albumul continua trendul impus de ultimele doua albume, adica:

   - Incepe cu un cantec foarte energic si rapid: “Blackend”
   - A doua piesa este cea care da si titlul albumului: “…And Justice For All”
   - Penultima piesa este instrumentala: “To Live Is To Die”

   Versurile sunt in acelas registru ca si pana acum, frustrare ( “Harverster of Sorrow” sau “Frayed Ends Of Sanity”), razboi (epicul – “One”sau “Blackend”), libertate (“Eye of The Beholder”, “Dyers Eve”sau “The Shortest Straw”) si politica(“…And Justice For All”), insa sunt mult mai directe. Heatfield a vorbit,in versurile sale, mult mai direct pe acest album despre societate. Insa, in ciuda stilului agresiv al lui James de a canta, versurile nu vorbeau de revolta sau nu instigau la violenta. Albumul mai contine si o piesa instrumentala “To Live Is To Die”care contine riffturi scrise de Cliff, precum si o poezie citita de James la mijlocul catecului (ce are 9:48,cu 3 secunde mai mult decat “…And Justice For All”).

   Albumul este mai complex, mai direct decat ”Master of Puppets”sau “Ride the Lighting”, a avut un succes comercial mult mai mare decat precedentele ( a atins locul 6 in Top 200 Billboard,primul top 10 al lor), de ce nu este cel mai bun album Metallica? Ei bine, este pur si simplu infect produs. Sunetul de chitara este foarte subtire, tobele clikaie de cateva ori, iar bassul..bassul nu se aude (toate acestea adauga un caracter oarecum metalic,la propriu). Sunt mai multe variante pentru lipsa bassului:

   1. Jason era nou in formatie si nu a avut un cuvant de spus la mixaj
   2. James si Lars, nu aveau incedere in talentul lui Jason, ei , in timpul mixajului, ar fi decis ca bassul sa fie dat foarte incet, abia audibil, la asta adaugand inca -1 DB.
   3. (cea confirmata de Jason si Lars) Bassul lui Jason imita chitara ritmitca si tobele, sunetul bassului fiind confundat cu cel al chitarii si sau al tobei.

   Metallica isi castigase deja un loc in istoria muzicii, chiar devenint o trupa Metal legendara, totul fara ajutorul radioului sau, nici atat, al televiziunii. Ceea ce Metallica aduce nou odata cu albumul este primul Video-Clip, pentru piesa “One”- care are aceias structura cu “Sanitarium” si “Fade To Black”, de pe precedentele 2 albume. Clipul prezinta formatia cantand piesa intr-un depozit, clupul fiind mixat cu parti ale filmlui “Jonny Got His Gun”, decat sa negocieze pentru dreptul de a folosi filmul,ei au cumparat toate drepturile pentru film. Videoul a avut un impact foarte mare asupra publicului MTV. Fiind difuzat in mod regulat, cu toate ca avea peste 8 minute. De asemenea exista si o versiune a clipului fara film. El a fost inclus pe DVD-iul pe care MTV l-a scos in 2007, ce continea cele mai marcante 24 de videouri din istoria MTV.

   De asemenea in anul 1989 Metallica a fost nominalizata la premiile Grammy, care aveau pentru prima oara o sectiune hard rock/metal, alaturi de AC/DC si alte trupe printre care si “Jethro Tull”, care nici nu s-au obosit sa apara la ceremonie, nominalizarea lor fiind considerata o ofensa la adresa hard rockului, nu pentru ca ei ar fi controversati sau ar canta prost, ci pentru ca nu erau nici pe departe o formatie Metal sau Hard Rock ci Art Rock (de exeplu solistul canta la flaut). Metallica era clar favorita la castigarea premiului, insa comisia ofere premiul formatiei “Jethro Tull”. Acest lucrul nu a afectat cu nimic atmosfera in formatie sau succesul pe care il va avea tuneul “Dameged Justice”, insa a pus in discutie competenta juriului.

   The Black Album – 1991

   Metallica a crescut cu fiecare album, atat in complexitate cat si ca atitudine. Incecarile prin care au trecut i-au facut mai puternici. Turneul “Damaged Justice” a adus formatiei cele mai mari incasari de pana atunci. Fanii ii iubeau mai mult ca niciodata, Metallica devenise un monstru al muzicii Heavy Metal. Inceputul anilor 90 a insemnat moartea hair-metalului sau glam metalului. Singurele supravietuitoare ale anilor 80 erau formatiile ce aveau atitudine si agresivitate. Totodata Grungeul (prin Nirvana) incepuse sa iasa la suprafata. Astfel anii 1990-1991 au fost foarte productivi din punct de vedere muzical. Formatia Megadeth a scos cel mai de succes album al lor “Rust in Pace”, Nirvana la fel: “Nevermind”,precum si Guns and Roses: “Use your Illusion 1”. Insa cel mai de important album din acea perioada va fi: “Metallica”numit de fani si cunoscut ca “The Black Album” (din cauza logoului si coperti negre dar si succesului comparativ cu “The White Album”) .

   Productia albumului a tinut 10 luni si a costat peste 1 milion de dolari. Producatorul albumului a fost Bob Rock, care fusese chemat sa mixeze albumul, insa el a dorit sa-l produca in totalitate. Bob s-a intalnit cu James si cu Lars si le-a spus in fata ca albumele lor suna foarte prost in comparatie cu ceea ce fac pe scena. Metallica era foarte conservatoare in ceea ce priveste muzica lor. James nu avea un cuvant de spus in solouri sau partile lui Lars, dar nici ceilalti nu puteau comenta la adresa versurilor sau rifturilor. Devenisera foarte rigizi, iar ca cineva din afara formatiei sa comenteze la adresa muzicii lor li s-a parut foarte deplasat. De aceea Bob a fost greu acceptat de catre formatie. Insa dupa 10 luni de certuri nesfarsite, 10 luni tensionate si foarte grele ( surprinse de filmul “A year and a half in the life of Metallica” partea 1 ) Metallica, pe 13 august 1991, a scos pe piata “Albumul Negru”. Albumul a avut un succes fara precedent in istoria Heavy-Metalului, oameni stateau la coazi enorme pentru al cumpara.

   Muzica de pe acest album este complet diferita fata de albumele precedente. Influienta lui Bob Rock fiind evidenta. Albumul este produs impecabil, piesele sunt mult mai simple, cantece de un singur rift, nu ca in precedentele albume ce contineau 3-6 rifturi inghesuite intr-o singura piesa. Valva creata si popularitatea enorma a formatiei, a facut ca radioul sa fie obligat practic sa tranzmita Metallica. Iar cantecele simple au facut ca formatia sa-si mareasca considerabil baza de fani.

   Demourile pieselor au fost inregistrate acasa la Lars cu 3 luni inaitea intarii in studio, de catre Lars si James. Albumul continea 12 piese. Printre care si o piesa mult mai lenta ca cele de pana atunci “Nothing Else Matters”, piesa ce nu trebuia inclusa pe album fiind considerata prea personala de catre James. O balada cu dinamica intoarsa “The Unforgiven”,o melodie despre constiinta de sine “Sad But True”, precum si despre “drum” “Wherever I May Roam”, sau despre razboi “Don’t Tread On Me”, “Struggle Whitin”,”Through The Never”, chiar despre religie “The God That Failed” si “barfa”: “My Friend Of Missery” si “Holier Than Thou”. Piesa ce a avut cel mai mare succes a fost, de departe, “Enter SandMan”, primul extras de pe album.

   In cateva prima luna au vandut milioane de albume. Succesul era enorm. Iar in 1991, Metallica a castigat premiul pentru cea mai buna formatie Rock,la MTV Music Awards, si a interpretat melodia “Enter Sandman”. Succesul era monstros, ramasese doar sa duca noul album fanilor.

   Membri

   1981-1982 James Hetfield (solist, chitară ritmică) Lars Ulrich (baterie) Ron McGrovney (chitară bass) Dave Mustaine (chitară principala)

   1982-1983 James Hetfield (solist, chitară ritmică) Lars Ulrich (baterie) Cliff Burton (chitară bass) Dave Mustaine (chitară principala)

   1983 - 1986 (albumele Kill'Em All, Ride the Lightning, Master of Puppets) James Hetfield (solist, chitară ritmică) Lars Ulrich (baterie) Cliff Burton (chitară bass) Kirk Hammett (chitară principala)

   1986 - 2001 (albumele Garage Days Re-Revisited, ...And Justice for All, Metallica, Load, ReLoad, Garage Inc, S&M) James Hetfield (solist, chitară ritmică) Lars Ulrich (baterie) Kirk Hammett (chitară principală) Jason Newsted (chitară bass)

   2001 - 2003 (albumul St. Anger) James Hetfield (solist, chitară ritmică) Lars Ulrich (baterie) Kirk Hammett (chitară principală) Bob Rock (chitară bass)

   2003 - prezent James Hetfield (solist, chitară ritmică) Lars Ulrich (baterie) Kirk Hammett (chitară principală) Robert Trujillo (chitară bass)

   Membri temporari pentru concertele live

   1982

   "Damien Philips" (Jeff Warner) - al doilea chitarist.

   1992 şi 1993

   John Marshall - al doilea chitarist în urma unei accidentări a lui James

   2004

   Baterişti temporari (în 2004 când Lars Ulrich nu a putut cânta): Dave Lombardo Joey Jordison Flemming Larsen


    Discografie

   Kill 'Em All (1983)
Kill'em All este primul album Metallica, înregistrat în anul 1983, sub Megaforce Records la New York.

01. Hit the Lights
02. The Four Horsemen
03. Motorbreath
04. Jump in the Fire
05. (Anesthesia) Pulling Teeth
06. Whiplash
07. Phantom Lord
08. No Remorse
09. Seek and Destroy
10. Metal Militia

Ride the Lightning (1984)
Ride the Lightning este al doilea album al formaţiei Metallica, înregistrat în anul 1984, la Copenhaga.
01. Fight Fire with Fire
02. Ride the Lightning
03. For Whom the Bell Tolls
04. Fade to Black
05. Trapped Under Ice
06. Escape
07. Creeping Death
08. The Call of Ktulu

Master of Puppets (1986)
Master of Puppets este cel de-al 3-lea album al formaţiei Metallica si in acelasi timp una din piesele emblematice ale trupei. Multi fani considera albumul ca fiind cel mai bun al celor patru metalisti si multi specialisti il apreciaza ca fiind LP-ul care a marcat maturarea formatiei.
01. Battery
02. Master of Puppets
03. The Thing That Should Not Be
04. Welcome Home (Sanitarium)
05. Disposable Heroes

06. Leper Messiah
07. Orion [Instrumental]
08. Damage, Inc.

...And Justice for All (1988)
...And Justice for All este al patrulea album al Metallica, primul după moartea lui Cliff.
01. Blackened
02. ...And Justice for All
03. Eye of the Beholder
04. One

05. The Shortest Straw
06. Harvester of Sorrow
07. The Frayed Ends of Sanity
08. To Live Is to Die
09. Dyers Eve

Metallica-The Black Album (1991)
Metallica-The Black Album este cel mai de succes album Metallica şi poate cel mai de succes album heavy-metal al tuturor timpurilor.
01. Enter Sandman

02. Sad but True
03. Holier Than Thou
04. The Unforgiven

VERSURI:

New blood joins this earth
And quickly he's subdued
Through constant pained disgrace
The young boy learns their rules

With time the child draws in
This whipping boy done wrong
Deprived of all his thoughts
The young man struggles on and on, he's known
A vow unto his own
That never from this day
His will they'll take away

What I've felt
What I've known
Never shined through in what I've shown
Never be
Never see
Won't see what might have been

What I've felt
What I've known
Never shined through in what I've shown
Never free
Never me
So I dub the unforgiven

They dedicate their lives
To running all of his
He tries to please them all
This bitter man he is

Throughout his life the same
He's battled constantly
This fight he cannot win
A tired man they see no longer cares
The old man then prepares
To die regretfully
That old man here is me

What I've felt
What I've known
Never shined through in what I've shown
Never be
Never see
Won't see what might have been

What I've felt
What I've known
Never shined through in what I've shown
Never free
Never me
So I dub the unforgiven

What I've felt
What I've known
Never shined through in what I've shown
Never be
Never see
Won't see what might have been

What I've felt
What I've known
Never shined through in what I've shown
Never free
Never me
So I dub the unforgiven

Never free
Never me
So I dub the unforgiven

You labelled me
I'll label you
So I dub the unforgiven

Never free
Never me
So I dub the unforgiven

You labelled me
I'll label you
So I dub thee unforgiven

Never free
Never me
So I dub the unforgiven

05. Wherever I May Roam
07. Through the Never
08. Nothing Else Matters

09. Of Wolf and Man
10. The God That Failed
11. My Friend of Misery
12. The Struggle Within

Load (1996)
01. 2 X 4
02. The House Jack Built
03. Until It Sleeps
04. King Nothing
05. Hero of the Day
06. Bleeding Me
07. Cure
08. Poor Twisted Me
09. Wasting My Hate
10. Mama Said
11. Thorn Within
12. Ronnie
13. The Outlaw Torn
14. Ain't My Bitch

ReLoad (1997)
A fost compus în acelaşi timp cu Load.
01. Fuel
02. The Memory Remains
04. The Unforgiven II
05. Better Than You
06. Slither
07. Carpe Diem Baby
08. Bad Seed
09. Where the Wild Things Are
10. Prince Charming
12. Attitude
13. Fixxxer
14. Devil's Dance
15. Low Man's Lyric

Garage Inc. (1998)
Garage Inc. este un dublu album de coveruri al formaţiei Metallica, conţine toate coverurile înregistrate de formaţie de-a lungul anilor.
Primul CD contine piese nou inregistrate, in timp ce al doilea este o compilatie de cover-uri vechi, printre care se numara si piesele E.P.-ului Garage Days-Revisited.
01. Free Speech For The Dumb
02. It's Electric
03. Sabbra Cadabra
04. Turn The Page

05. Die, Die My Darling
06. Loverman
07. Astronomy
08. Mercyful Fate
09. Whiskey In The Jar
10. Tuesday's Gone 11. The More I See
12. Helpless
13. The Small Hours
14. The Wait
15. Crash Course In Brain Surgery
16. Last Caress / Green Hell
17. Am I Evil
18. Blitzkrieg
19. Breadfan
20. The Prince

St. Anger (2003)
St. Anger este un album al formaţiei Metallica a fost lansat în 2003 şi a urcat cu rapiditate în topuri. Robert Trujillo noul basisit al trupei nu a participat la crearea albumului, el a intrat în trupă mai târziu după participarea formaţiei la MTV icon. Există şi un film documentar despre realizarea acestui album numit Some Kind of Monster.
01. Frantic
02. St. Anger
03. Some Kind Of Monster
04. Dirty Window
05. Invisible Kid
06. My World
07. Shoot Me Again
08. Sweet Amber
09. The Unnamed Feeling
10. Purify
11. All Within My Hands

Death Magnetic (2008)
Death Magnetic este a nouălea album de studio al formaţiei americane Metallica. A fost lansat pe 9 septembrie 2008 de Warner Bros. Records, şi este primul album în care apare noul basist al trupei, Robert Trujillo, precum şi primul album produs de Rick Rubin.
Toate versurile aparţin lui James Hetfield, muzica fiind compusă de toţi membrii formaţiei: James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett, Robert Trujillo.
1. That Was Just Your Life
2. The End of the Line
3. Broken, Beat & Scarred

4. The Day That Never Comes
5. All Nightmare Long
6. Cyanide
7. The Unforgiven III
8. The Judas Kiss
9. Suicide & Redemption
10. My Apocalypse

Piese solo

"I Disappear", din filmul Mission: Impossible II
"We Did It Again" (ft. rapper Ja Rule), pentru Biker Boyz
"53rd and 3rd" (A Ramones cover), din "We're A Happy Family: A Tribute to the Ramones"
"Fuel", sau Nascar: Full Throttle
"For Whom The Bell Tolls (The Irony Of It All)" (cu DJ Spooky) pentru filmul Spawn
"Satan" Orbital cu Kirk Hammet pentru filmul Spawn
"Trinity" Kirk Hammet cu Robert Randolph şi Santana pentru albumul lui Santana "All That I Am"
"Don't You Think This Outlaw Bit's Done Gone Out Of Hand" James Hetfield pentru "I've Always Been Crazy: A Tribute to Waylon Jennings"

Lulu (2011) - Casa de discuri: Universal Music

Metallica - Brandenburg Gate
Metallica - The View
Metallica - Pumping Blood
Metallica - Mistress Dread
Metallica - Iced Honey
Metallica - Cheat On Me
Metallica - Frustration
Metallica - Little Dog
Metallica - Dragon
Metallica - Junior Dad

Premii

Metallica a câştigat şapte premii Grammy Awards:
1989: Best Metal Performance - "One"
1991: Best Metal Performance - "Stone Cold Crazy"
1992: Best Metal Performance With Vocal - Metallica
1999: Best Metal Performance - "Better than You"
2000: Best Hard Rock Performance - "Whiskey in the Jar"
2001: Best Rock Instrumental Performance - "The Call of Ktulu"
2004: Best Metal Performance - "St. Anger"

Kerrang! Awards:
2003: Best Band On The Planet
2004: Best Band On The Planet




STIRI

Stiri

STIRI LOCALE
Top Stiri
Actualitatea 
Oferta publicitate radio TV

UTILE

Meteo
05-09-2017 06:00
Bucuresti 11.5°C
Constanta 16.4°C
Timisoara 8.6°C
Cluj Napoca 7.0°C
Galati 16.0°C
Brasov 11.7°C
Craiova 13.0°C
Ploiesti 10.9°C
Braila 13.0°C
Oradea 10.9°C
Arad 13.6°C
Pitesti 13.0°C
Baia Mare 10.0°C
Buzau 10.9°C
Satu Mare 10.0°C
Botosani 12.0°C
Piatra Neamt 10.9°C
Ramnicu Valcea 13.0°C
Drobeta Turnu Severin 15.0°C
Suceava 12.0°C
Curs valutar
04/09/2017
EUR4.59490.0004
USD3.8558-0.0072
XAU165.44071.7176
CHF4.02810.0054
CAD3.10750.0145
GBP4.99150.0002
MDL0.21660.0010
XDR5.47190.0001
Convertor valutar
din in
loading...

 


Oferta publicitate radio TV
Calendarul zilei
1796 - S-a nascut, la Medias, invatatorul sas Stephan Ludwig Roth, participant la Revolutia de la 1848 din Transilvania; pentru activitatea sa revolutionara a fost condamnat la moarte si executat (m.1849).
1929 - A murit Georges Benjamin Clemenceau, om politic, prim-ministru francez in perioda 1906-1909 (n.29.08.1841).
1942 - S-a nascut Billy Connolly, folkist, compozitor si actor britanic.
Cugetarea zilei, citate, ganduri celebre
Zambet
Atata timp cat mai putem zambi, cauza nu-i inca pierduta. Antoine de Saint-Exupery
Citeste si altele Recomandari literare Curiozitati, Stiati ca?
Sanatate
Vitamina A este indispensabila functiei vazului (indeosebi vederii nocturne), cresterii, bunei functionari a sistemului imunitar si metabolismului hormonilor. Carenta grava poate produce chiar orbire. Aporturile zilnice recomandate de vitamina A sunt de 800 - 1000 micrograme pentru femei si persoanele in varsta, si de 1.300 micrograme pentru femeile care alapteaza si barbati. Aceasta vitamina se gaseste in numeroase alimente, unele de origine animala, ca ficat, oua, peste gras, lapte integral si produse lactate nedegresate (unt, smantana) iar altele de origine vegetala: lamai, grepfrut, mango, portocale, vinete si morcovi.

Citeste si altele

TIMP LIBER

 
Gold FM Romania - SUS

Stiri

arhiva stiri preluare stiri Citeste stiri din:

Aboneaza-te la fluxul de stiri

Un proiect ROSTCLUB - constructie site | productie spoturi audio | productie spoturi video | Difuzare spoturi radio | Difuzare spoturi TV © Copyright ROSTCLUB All Rights Reserved.